Wednesday 27 April 2011

new place,new environment, CHANGE..perhaps ^_^

akhirnye pilihan da aku buat...
antara repeat pasum ataupun pergi ke tempat baru,
maka dgn itu..pilihan dihati adalah tempat baharu..
___________________________________
tmpat baru?
ok ke?
ok la kot..insyaAllah la ^.^
tempat baru, suasana baru, kwn bru, bende2 baru..
mungkin akan jd sumthing to boost up the spirit..
pendapat aku la..
kt tmpat baru ni kos yg aku dpt
ELECTRICAL POWER ENGINEERING
so, bnde yg nk blajo juz specific n converge to that field
xde la blaja byk bnde even mmg byk pun kan..
tapi x la sebanyk bnde yg ak pernah alami dlu..
apa yg akan aku hadapi? tu xpasti la sbb xmasuk lagi kan..
masuk pun ujung mggu ni bersamaan 30 april 2011
semoga dipermudahkanNya..amiin..
__________________________________
tempat lama?
PASUM..
*sigh
mmg la kn nk tinggalkan berat hati..
tapi itula suratan takdir buat aku..
seperti menyalahkan takdir kan..
x, ak da usaha n ternyata bukan tempatku disana.
lgi pun bile pk balik..
bila aku repeat nnti..kalau eh
untuk mencapai kosentrasi maxima n optimum bukan bnde mudah
tambahan pula byk kenangan manis masin pahit kt sane..
nk menghadapi mcm2..
ditambah pulak dgn lokasi yg kira MID tu mcm blakang umah je la..
mungkin lebih susah..
lgpun silibus kt sane tu padat..
bukan aku n kate x baguih la...
tapi tu satu pakej lengkap la ..
ko bole amik ape kos pun yg ko nk kalau ko blaja kt pasum..
luas giler...
belaja untuk jadi segala bnde..
so, byk la kan..
urm...terlalu byk actually...
tpi bagus..
so, ku pilih tempat baru..
bukan sebab aku gentar or what..
tp tu la tempat yg mungkin telah tertulis untuk aku belajar menuntut ilmu..
_________________________________
so, harapan?
urm..
mestila:::::::
  • belajar bersungguh-sungguh.belaja kan ibadah
  • tiada lagi memain
  • belaja dari awal
  • focus dlm kelas
  • betulkan niat..sebab semue bnde bermula dgn niat..dan niat kerana allah itu dpt pahala
  • tebus kembali 1 tahun yg da terbuang..
so.. all the best!! 
uniten..here i come

No comments:

Post a Comment