Friday, 2 September 2011

berpantang maut sebelum ajal

cuti semester berkembar cuti raya selama 1 bulan pun bermula..
para pelajar universiti tenaga nasional pun segera meninggal kn uniten generates money profesional untuk pulang ke kmpg halaman 69. begitu juga aku..
"ape nk buat cuti ni?"
kedengaran johan raja lawak menyanyikan lagu awan nano di corong radio..
"begitu la awan nona nano nano nano nano..."
maka keluar r awan dragon ball..
hmm..kwn2 da amek sijil spm..
aku? belum...
maka pada tarikh 22/08/2011
kira hari ini dalam sejarah r kalau aku buat buku.. KALAU LA...
maka aku pun...memacu kenderaan volvo 240 milik big boss ku..
aku memandu secara khemah kawin..
malang tidak berbau...
selepas 1 jam lebih perjalanan..
ku rasakan mata ini semakin berat dek kerana aku mmg kuat mngantuk..
ta kira masa mahupun tempat..
lagu di radio sayup2 kedengaran walaupun kalau makcik yg tgh ade sidang mesyuarat tingkap dgr pun terberak cirit cair...
kelajuan dicatatkn saat itu 110km/j
fokus pemanduan semakin berkurang..
aku terlelap....
TIBA-TIBA......
satu bunyi dentuman laksana meriam buluh
memecah keheningan pagian hari...
aku tersedar dri lelapku..berada di awangan nano nyanyian johan..
terlebih awan da ni....
"kita akan mendarat"
BUSHHHHHH!!!!!!
pendaratan kecemasan berjaya tanpa sedar..
pendaratan diatas permukaan air..
terasa umpama pesawat yg mendarat di atas air..
ta diduga...bugatti veron volvo tua ni mampu terbang pada jarak kira2 70 meter..
pa lagi...menggelabah aku seketika...
henfon yg menjadi satu2 nya alat komunikasi aku capai..
speed dial 2 dipanggil..
talian bersambut...
ibuku di hujung tlian..
"mak, angah accident, terbabas dalam parit, kejap nk keluar kereta.."
nasib la baik ade org nmpk..
ade yg menghulur duit bantuan..
aku selamat...
************
dtg la segala penjawat awam
polis, ambulans, pertahanan awam..juga orang awam...
masing2 bertanya khabar...
"i'm ok..no serious injury, no wound, no fracture..."
aku termamai-mamai..
seakan tidak percaya apa yg berlaku...
kalau korang tgk pun korang tak percaya..


pesawat kereta terhempas







p/s: moral of the story, rehat la bile anda ngantuk..hilang kereta bole beli, hilang nyawa tiada ganti..

3 comments:

  1. uish accident...
    selamat ko x de pape...

    ReplyDelete
  2. @shafiqabdshukor:
    tu la..mmg selamat gua xde pape beb.. lpas accident bole kuar kete ok smue juz traumaTISM je..ALHAMDULILLAH la selamat

    ReplyDelete